#FilemPendek : JAM TANGAN


Saksikan sebuah filem pendek dari Moismo Studios

Sinopsis

Semasa PKP Ameen tidak dibenarkan untuk pergi kekedai oleh ibubapanya, Satu hari jam tangan beliau telah ditelan oleh kucing ketua kampungnya. Ameen berasa sangat teruja untuk membeli jam tangan baru.  
Apabila teringat pesan papanya  serta info info berkenaan #covid19  yang setiap minit keudara di kaca tv atau melalui #mediasosial  seperti #facebook, #youtube, #instagram , #twitter dsb supaya duduk sahaja dirumah #stayathome #staysafe dan jangan keluar kecuali urusan penting, beliau pun  tersentak dan tidak jadi keuar rumah.  
Tiba tiba beliau mendapat ilham yang sangat bernas untuk membeli melalui aplikasi membeli belah.
Maka beliau pun membandingkan harga dan jam tangan yang dijual melalui aplikasi #shopee, #lazada, #goshop dan sewaktudengannya.

Akhirnya  Ameen mengambil keputusan untuk membeli sebuah jam tangan  berwarna kuning kebiru air lautan melalui aplikasi  shoppay. Namu begitus satu kejadian berlaku setelah beliau menerima jam tangan tersebut yang dihantar oleh #poslaju sangat sangat . Jam yang diterima sungguh diluar kebiasaan sehingga beliau amat terkejut dan panik. 
Apa yang perlu dilakukan adakah terus memakainya atau menghadiahkan kepada makcik kantin tapi bila difikirkan sekolah pun tutup sejak #pkpb dilaksanakan semua akibat #gelombang ketiga  macammana nak pergi kantin untuk diberikan kepada makcik tersebut lantas idea tersebut ditolak mentah mentah oleh beliau. Atau perlukah beliau mengambil video jam tangan tersebut dah buat #live pos ke #tiktok, #instagram #facebook. Adusss!! apa nak buat ni kata beliau kepada abang rider dari #lalamove yang dari tadi masih terjegat dipintu pagar. 
Eh abang masih kat sini ke? Haah, abang tengok ko macam taknak je jam tu, kalau taknak abang sudi je terima jawab brader rider tersebut dengan terujannya.  Takpelah bang abang pergi hantar barang barang lain dulu, nanti lama pulak jiran jiran saya tunggu barangan mereka. Kalau saya berubah fikiran  nanti saya poskan, balas Ameen dalam nada yang tidak mahu mengecewakan brader rider tersebut.
Vrooomm!Brader tu pun beredar ke jiran sebelah sambil mulutnya kumat kamit mendoakan supaya Ameen memberi jam tersebut kepadanya. 
Jadi apakah keputusan Ameen, jam sudah ditangannya, keputusan juga dtangannya
 
Kalau nak best sila komen apakah tindakan Ameen sebelum anda menonton dan kemudian baru 
 tonton video ini untuk mengetahui apakah keputusannya.
Selamat menonton
Jom subscribe MOISMO STUDIOS 👍🏻
jangan lupa like ,share , suscribe dan tekan bell notification🔔


Comments

Popular Posts