Posts

Showing posts from April, 2013

Selamat Hari Pekerja

Image
Selamat Hari Pekerja dan semoga bekerja dalam keadaan yang selamat selepas cuti hari pekerja. Jangan lupa Jom kita mengundi bila tiba waktunya nanti. Pilihlah dengan kebijaksanaan bukan dengan emosi.

Reduce, Reuse, Recycle

Image
Karekter Kartun ini di reka untuk kempen Recycle. Penting recycle ni dalam menjaga kebersihan bumi kita. Sedih tengok sekitar kita, orang sesuka hati buang sampah merata macam dunia ini satu tong sampah yang besar bagi mereka. Mana perginya kesedaran mereka?? Yang selalu kita jumpa tempat yang terang-terang terpacak papan tanda Dilarang membuang sampah disini. Denda beribu ringgit. Tapi sayang sekali kat situlah orang buang sampah. Mereka itu sebenarnya adalah baghal. Ter emo pulak aku, tapi memang patut pun merasa marah melihatkan keadaan demikian. Nak kata tak sekolah, tapi memasing belajar sampai ke menara gading. Kadang tu aku pernah memandu dibelakang kereta BMW. Nampak kereta mewah  mesti orangnya educated tapi dengan selamba mencampakkan putung rokok ke lebuhraya. Apa dah jadi? Apa nak jadi? sampai sekarang buang sampah merata lagi? Apa dah jadi?

Kembali ke cerita recycle sebelum lalutan bertambah kalut. Dishort storykan karekter ini adalah untuk menghiasi tong kitar semula ka…

Sikap Angkuh

Image
Bersyukurlah senantiasa diatas segala nikmat kurnianNya dan ingatlah bila-bila masa segala nikmat itu boleh ditarik balik olehNya .

Need Design? Contact Us NOW!

Need Design? Contact Us NOW!