Posts

Showing posts from December, 2011

2012

Image
Selamat Tahun Baru, Tahun setiap tahun baru, semakin bertambah tahun semakin suntuk sebenarnya kita ni. Masihkah kita belum sedar? Kalau masih belum bangunlah…
Saidina Ali berpesan “Manusia itu tidur, jika mati baru ia Bangun”.Hidup ini rupanya untuk Akhirat bukan untuk dunia pesan aku pada diriku yang lalai leka lena dek palitan duniawi.


Happy New Year,Šťastný Nový Rok,Manigong Bagong Taon, Gëzuar Vitin e Ri,Շնորհավոր Ամանոր, শুভ নববর্ষ, Честита Нова Година, 新年快乐,Sretna Nova Godina,Gelukkig Nieuwjaar,
Hyvää uutta vuotta, Ευτυχισμένο το Νέο Έτος,नया साल मुबारक हो,Athbhliain Shona,해피 뉴 이어, Godt Nyttår,Feliz Ano Novo,An Nou Fericit,С Новым годом,Feliz Año Nuevo,สวัสดีปีใหม่,
Yeni Yılınız Kutlu Olsun, Chúc mừng năm mới,

Kemana selepas SPM?

Image
•Dapat Keputusan SPM
•Gagal – Nak Ulang atau nak kerja terus atau nak bisnes atau nak tolong mak bapak kat kedai/kebun/sawah dll kalau pompuan boleh trus kawin.
•Cukup makan - bagi yang tak puashati mungkin nak Ulang balik SPM atau yang dah puas hati boleh gak kalau nak cuba nasib masuk IPTS @ kolej@pusat-pusat kemahiran yang tumbuh macam cendawan . Ada jugak yang nak kerja terus atau tolong mak bapak yang ada bisnes kebun sawah ladang dll atau tolong habiskan beras.
•Yang lulus cemerlang – mesti nak masuk IPT atau IPTS atau Kolej
Yang sedang bekerja di restoren2 di kedai2 , dibutik2 atau distesen2 minyak tu bolehlah pakat ramai2 berenti. Tapi kalau dah gagal cemerlang boleh lah terus kerja kat situ. •Isi dan hantar borang reramai
•Tunggu tawaran - yang sedang kerja teruskan kerja yang konfiden dapat IPT dah mula malas bekerja dan selalu ponteng, yang melepak makin membulatkan diri
•Dapat tawaran apalagi kecoh satu dunia
•Pikir dulu tak pun tunggu dulu iyalah dah mohon banyak t…

Hubbu Dunya

Image
El amor al mundoes laraíz de todo mal. Liefde vir die wêreldisdiewortel van alle kwaad. Die Liebe zuder Welt ist dieWurzel allen Übels. Liefde van de wereldis de wortel vanalle kwaad. Radix omnium malorumestamor mundi. Amor do mundoé a raizde todo mal. दुनिया केप्यारसब बुराई की जड़है. 세계의사랑이모든 악의뿌리입니다. Loveng mundoayangrootng lahat ngkasamaan. Cintaduniaadalahpuncasegala kejahatan. L'amourdu mondeest laracine de tout mal. Любовь кмируявляется корнемвсех зол. 世界のの愛は諸悪の根源です。 உலகின்காதல்அனைத்துதீயரூட்உள்ளது. 爱的世界,是一切罪恶的根源。 Miłośćna świecie jestźródłem wszelkiego zła.

Caminando por la calle

Image

Briefing Bla Bla Bla

Image
Pagi tadi, pagi pagi dah masuk briefing  tentang program dan sistem  terbaru dan terhangat dipasaran ( tak cayalah, ini saja je vendor tu nak puji software dia sendiri) Tubuh memang disitu tapi fikiran aku yang tak terkawal ini telah berjaya menyalahgunakan kertas nota yang sepatutnya untuk menotakan butir-butiran briefing itu yang akhirnya telah digunakan utk menggambarkan tukang briefing laksana seorang pemotong rumput yang dengan khusyuk memotong seluruh padang tanpa menghirau persekitaran, samada orang terganggu atau tidak dengan deruman mesin rumputnya yang berkuasa 80 kuda padi kampung  pinang sebatang tu. Begitulah tugasnnya seorang pembriefing( jangan guna  perkataan ini tanpa pengawasan cikgu tatabahasa) yang perlu berkata-kata tanpa henti ibarat mesingan rejim yahudi yang berterusan memuntahkan pelurunya tanpa mengira sasarannya tepat atau tidak  , bersalah atau tidak. Ini tidak adil tidak adil tidak adil tidak adil kata Yuna.
Adil atau tidak ,Bedillah secukupnya ,semahunya…

Tentang Kita

Image
Anda mungkin seorang yang berjawatan, usahawan, jutawan, doktor haiwan mahupun angkasawan yang makan dipinggan minum dicawan. Tak kisahlah apa atau siapa pun anda yang pasti untuk sampai ketahap yang anda berada sekarang dah tentu anda pernah bergelar pelajar walaupun tak terpelajar dan tak kurang juga yang kurang ajar.
Sekalipun ada antara kita yang tak pernah berkesempatan menjejak kaki ke pusat pengajian tinggi sebagai pelajar mungkin pernah menjejak kaki sebagai pelawat, peniaga, penghantar atau mungkin dah tersalah jejak hingga ke pusat-pusat serenti. Pun kat situ kene jugak belajar ye tak?

Tak kiralah dimana jua pun yang pastinya kita semua tidak terlepas daripada proses pembelajaran waima yang tak pernah masuk sekolah sekalipun melalui proses pembelajaran . Tak percaya ke? Abistu, kalau tak belajar takkan kita buleh bercakap, berjalan, berlari, melompat makan dan sebagainya ye tak? Nak tahu semua tu kene lah belajar, mana ada orang yang keluar-keluar je dari rahim terus jadi C…

Raucher Worst Nightmare

Image
ilustrasi menunjukkan gambar kartun hisap rokokkartun tentang rokok, rokok hisap kartun

Jika anda penghisap rokok yang tegar dan berazam akan terus merokok sehingga ke akhir hayat sila abaikan pesanan ini.

Wenn Sie ein Hardcore-Raucher und ist entschlossen, das Rauchen weiterhin bis zum Ende des Lebens ignorieren Sie bitte diese Nachricht. subtitle:German

Si vous êtes un fumeur hardcore et est déterminé à continuer à fumer jusqu'à la fin de la vie s'il vous plaît ignorer ce message. subtitle : French

Se sei un fumatore hardcore ed è determinato a continuare a fumare fino alla fine della vita, ignora questo messaggio.  subtittle: Italian

당신은 하드 코어 흡연자이며 흡연을 계속하기로 결정하는 경우 수명이 끝날 때까지이 메시지를 무시하십시오. subtittle : korean

Si usted es un fumador duro y está decidido a seguir fumando hasta el final de la vida por favor ignore este mensaje. subtittle: Spanish


Padamkanlah rokok sebelum anda dipadamkan.

Need Design? Contact Us NOW!

Need Design? Contact Us NOW!