Posts

Showing posts from October, 2007

Sang Arjuna Tapa

Image
Mampukah Sang Arjuna terus bertahan dengan segala dugaan dan cubaan yang hadir. Berjayakah beliau menghadapinya dengan tenang dan tabah? Atau berputus asakah beliau?



















Langkah langkah menghasilkan Komik: Permulaan

Image
Berikut adalah bagaimana ijoi menghasilkan kartun berikut original cartoon

published cartoon


Anda boleh layarinya di alamat http://lc.oum.edu.my/2007/issue27/index.php


The Making of




Memula kartun dilukis diatas kertas dengan pensel,
pastu di ink kan
background dia pulak di scan dari booklet Oum
Pastu kartun tersebut di kaler satu persatu layer by layer



pastu background yang discan tadi di manipulasi pastu cantumkan pastu masukkan dialog pastu siap. pastu hantar pastu disiarkan pastu dibayar pastu makan pasta



SANGAP

Image
22 oktober 2007 , Dipertontonkan karya klasik yang secara tak sengaja tergali kembali dari lipatan sejarah. Karya ni tak pernah keluar pun kat mana2 penerbitan, pasal tak pernah hantar pun, saja je suka2 lukis, pasal dah takde benda yang aku minat melainkan melukis, biarpun nampak cakar ayam, ayam cakar pun mungkin lebih kemas lagi agaknya. Karya2 ini entah zaman bila dihasilkan pun aku dah tak ingat, cuma yang aku ingat ianya dah wujud sebelum George Lucas terfikir untuk mencipta Star Wars.
Karya2 ini kemudiannya di proses kembali menggunakan teknologi infra-merah. Saksikanlah sendiri karya2 lama yang telah diberi nafas baru dan nafas berbau.


















HIMPUNAN LAWAK SENAK PERUT PALING MENGARUT DI MAYA PADA.

Kartun-kartun berikut ini semua karya klasik, yang dicipta awal 90an dulu, masa tu tak reti teknik2 melukis yang betul. Lagi pun tiada siapa yang bimbing so main belasah je lukis ikut suka hempedu . Lakar-lakaran pun tak buat cuma cakar-cakaran je tu yang nampak serabut je katun ni. Dialo…

Mat Lanchut

Image
Kisah seorang jejaka yang main redah dan menonong aje dalam hidupnya. Dia hidup sendirian dan sebatang karat. Dia ni memang lurus bendul, bendul pun tak lurus macam dia.Bukan dia taknak kawan dengan orang, cuma orang aje tak berapa nak kawan dengan dia. Dia tak kisah apa orang nak kata, lagipun dia sendiri pun tak kata orang.Janji dia happy dengan cara hidupnya sendiri.





BOB N BOY

Image
Telatah 2 orang rakan karib dalam menempuhi kehidupan di dunia yang fana ni. Diorang ni punyalah baik hinggakan segalanya sama. Dari minuman kegemaran, warna kegemaran hinggalah awek kegemaran. Pendek kata segalanya sama cuma karekter je berbeza , yang si Boy nampak aje keding cam lemah je tapi begitu agresif dan hyper aktif, berbeza pulak dengan si Bob yang gempal dan nampak gagah perkasa tetapi dalamannya adalah selembut sutera, amat lah baik hatinya walau muka nampak ganas. Persamaan dan perbezaan inilah yang mewujudkan persefahaman serta merapatkan mereka berdua











Need Design? Contact Us NOW!

Need Design? Contact Us NOW!