Posts

Showing posts from October, 2018

Mendobi Cintaku

Image
"Cinta itu ibarat Dobi Dobi tempat cuci pakaian kotor Cinta tempat cuci jiwa kotor Jiwa kotor kerana tiada cinta kalau jiwa penuh cinta pasti suci berseri Cinta kepada Ilahi menyucikan jiwa dan hati"


Hari tu hari Isnin, Syaiful aka Epol kebosanan. Apa nak buat hari ni? Tanya beliau kepada kucing jalanan yang dibelanya. Kucing itu dijumpainya tersepit didalam eksos motornya lantas dibawanya balik dan dimandikannya. Kucing itu dinamakannya Ekzos sempena tempat dijumpainya Eksoz menggeliat dan memanjangkan tubunhnya lantas menguap kebosanan. Kau pun bosan eh. Tak pelah oleh kerana kau bosan aku dapat satu idea. Apa kata aku pergi Dobi. Maka sekonyong konyongnya pun maka Saiful aka epol pun mengumpul bajunya untuk didobikan
"Iyau, Iyau, Iyau "Si Ekzoz mengiau. Iya tak yejugak kan baju ni semua bersih, terima kasih lah Ekzoz kerana ingatkan aku. Tapi takpelah, oleh kerana tahap kebosanan aku mengatasi 10 skala ritcher, maka aku ambil keputusan untuk mendobi baju yang b…

Hakikat sebuah meeting

Image
Agenda apakah meeting itu?
Yang dia tu nak tunjuk dia banyak idea yang dia ni nak tunjuk dia banyak kuasa yang dia tu  asyik membantah aje kerjanya yang dia ni mengganguk aje yang dia suka yang dia tu asal boleh nak menyampuk sahaja
yang dia ni cakap berbuih buih handal sekali namun buat jauh sekali yang dia tu berucap tak henti mengalahkan perdana menteri yang dia ni membelek henfon je reti yang dia tu menekan-nekan laptopnya macam busy yang dia ni layan ipad main game tak sedar diri  yang dia tu asyik mengupdate status wasap, ig, fb dll dari tadi
yang dia ni tersengguk sengguk  menahan diri yang dia tu asyik menggaru kepala sendiri yang dia ni eksyen je macam dia pandai sekali yang dia tu lelap menidurkan diri yang dia ni tak renti mencatit  diari
yang dia tu dari tadi teguk kopi yang dia ni balun karipap dan mi yang dia tu kenyit kenyit mata ngan sekreteri yang dia ni khayal, mamai, jiwa takde kat sini yang dia tu layan youtube, internet baik sekali yang dia ni nengok jam sesaat s…

Mencari VENOM dipasar malam

Image
Malam itu sungguh malam, kerana sudah malam maka Syaiful aka Epol pun pergi ke pasar malam. Mencari VENOM katanya. Apa itu VENOM? tanya penjual ayam . Orang kata VENOM dah keluar mana dia? Yelah VENOM tu apa? VENOM tu yang keluar kat wayang tu. Pergilah ke pawagam kenapa cari kat pasar malam. Pasal pasar malam best. Apa kena budak ni ntah. Maka seekor ayam singgah keubun ubun syaiful aka Epol Hah kan aku dah kata pasar malam best, Dah dapat ayam free. Yeeyyyy...

Encik Hiruk Dan Cik Pikuk

Image
Aku termenung sendiri memerhati kehirukan dan kepikukan dunia ni.? Ianya sementara namun cukup menghirukkan. Disini hiruk disana pikuk.
#inktober





Cakaran burung itu

Image
Cakaran menjadi burung Burung terjadi dari cakaran Burung mencakar cari makan Burung apa yang dicakar itu

Need Design? Contact Us NOW!

Need Design? Contact Us NOW!