Posts

Showing posts from February, 2012

Tips menjaga kesucian perhubungan

Image
Bersabarlah dahulu wahai kekasihku yang kusayangi lagi kucintai dengan sepenuh jiwa raga bakul. Nanti bila kita dah nikah baru boleh rapat ye. Buat masa ini beginilah cara untuk kita berkomunikasi bila kita keluar berdua barulah selamat. Lagipun kalau rapat-rapat merbahayakan kesihatan ialah mana taknya memula rapat pastu sentuh pastu pegang pastu peluk pastu cium pastu tegang pastu kejang pastu  xxxxx pastu you akan rasa loya dan mual-mual dan kadang-kadang boleh pitam pastu bila kita dah risau mula lah pikir nak gugurkan.. kan ke itu  memudaratkan kesihatan kan..  lagi pulak kalau tak sempat gugurkan dah terberanak..  dah mencari  idea pulak mana nak buang... kan ke itu lebih hina dari binatang, binatang pun tak buang anak tau tak..



Teknik Komunikasi berkesan bagi pasangan  kekasih atau pakwe makwe atau balak awek atau couple yang bukan mahram. 



Top Sellers Hot Selling Products

Image
Top Sellers Hot Selling Products , Top SellerHotverkaufte Produkte, PenjualTopHotMenjualProduk
Aku suka berjalan nak melihat gelagat orang. Ada sekali tu seorang penjual lelaki (salesman) menghampiri aku dan mula mengeluarkan satu produk, aku tak berkenan lantas menolak, kemudian dia keluar satu lagi produk lain pun aku kata tak mahu pastu dia keluar produk lain pulak pun aku kata tak mahu pastu dia keluar produk lain pulak  pun aku kata tak mahu pastu dia keluar produk lain pulak  pun aku kata tak mahu pastu dia keluar produk lain pulak. Begitu bersungguh encik penjual lelaki itu. Aku kagum sebenarnya dengan kemampuan encik itu bertutur dengan laju malah lebih laju dari keretapi peluru di Jepun lancar petah dan takde sesangkut walau sesaat pun. Encik itu memang handal berkata-kata dan berusaha tanpa segan,silu dan jemu. Untuk encik itu aku nak cadangkan supaya terus mendisplay kesemua produknya dengan sekali tunjuk tanpa perlu membongkar beg sampai 10 - 15 kali semata-mata untuk menge…

Moral of the story

Image
Once  upon a time..

Alkisah, tersebutlah sebuah kisah yang disebut-sebut tentang seekor burung dengan kepintaran akalnya telah memasukkan batu kedalam botol untuk membolehkan dirinya meminum air didalam botol tersebut.
Tapi tu duluuu... sekarang ni zaman dah canggih...guna ajelah  straw Der..
Ooh kau nak ajar aku yee... kau tahu tak aku ni legend..  disebut2 dalam semua buku citer kanak-kanak dan walaupun kanak-kanak tersebut telah dewasa mereka masih boleh membacanya dan walaupun mereka telah beranak, bercucu, bercicit,berpiut, mereka masih boleh terus membacanya sehinggalah mereka dibacakan talkin barulah mereka sudah tidak dapat membacanya.
Legend konon.. tapi masih pakai batu ingat ini zaman batu ke..
Grrrr!!!  aku marah ni tahu tak dan  bila aku marah aku jadi Angry tahu tak....


Ooo!!  Der.. rupanya kaulah Angry Birds tu ye? yang menjadi fenomena tu. sehingga mereka dan keluarga mereka menjadi  leka, khayal dan lalai dek penangan kau tu.... 
Lantas muka burung tersebut menjadi m…

Pemerkasaan Usahawan

Image
Usahawan perlu diperkasakan supaya berusaha lebih gigih tetapi tidak sawan

Fear of Public Speaking

Image
Semua orang pasti merasa cemas, gementar, takut, panik, rasa nak terberak , terkencing, termuntah, pitam  dan macam-macam lagi untuk berucap di hadapan audien orang ramai.

Work Ethic

Image
travailler caricature éthique, werk-etiek spotprent, treballar de dibuixos animats ètica,radna etika crtani film, pracovní morálka karikatura,arbejdsetik tegneserie,arbeidsethos cartoon,laboro etikon karikaturo, työmoraali sarjakuva, bande dessinée éthique de travail, Arbeitsmoral Karikatur, έργο κινουμένων σχεδίων ηθική, etos kerja kartun, etica del lavoro cartoon, opus Ethic viverra, etika kerja, cartoon ética de trabalho, el trabajo de dibujos animados ética,cartŵn etheg gwaith, work ethic cartoon.  Kartun Etika kerja.  Kalau kerja kenalah beretika. Kalau beretika kenalah kerja.  Beretikalah semasa bekerja sebelum etika mengerjakan anda.

Train the trainer

Image
Formación de formadores, Oefen die afrigter, 指導者を訓練する。,트레이너를 양성,  Træn træneren,Formazione per i formatori, Treinar o treinador, Exercebuntur lanistam, Þjálfa þjálfara, Тренинг для тренеров, Обучение за обучаващи, பயிற்சியாளர் பயிற்சி, Masanay ang tagasanay, รถไฟฝึก, Canal an traenálaí,Former le formateur

Need Design? Contact Us NOW!

Need Design? Contact Us NOW!